در دوران بحران کرونا، از Hershey چه چيزي مي‌توان آموخت؟

تاریخ انتشار: 1399/09/22

 

Hershey مؤسس کمپاني آمريکايي و بين‌المللي و يکي از بزرگترين توليدکنندگان شکلات در جهان

 موسس کمپاني شکلات‌سازي Hershey Chocolate، ميلتون هرشي، چندين بار در تجارت خود و قبل از اينکه کمپاني شکلات‌سازي Hershey را راه‌اندازي کند، با شکست مواجه شده بود.

اگر داستان ميلتون هرشي در آن‌جا به پايان مي‌رسيد، شايد وي را فردي موفق و الهام‌بخش براي بسياري افراد مي‌دانستند اما ميلتون هرشي فقط يک تاجر موفق نبود بلکه مردي بود که به کارمندان و افراد جامعه‌اش اهميت مي‌داد.

هرشي کار خود را در سال 1886 آغاز کرد و موفق به توليد و فروش کاکائو، شهد و شکلات شد. وي ميدانست داشتن کارمندي خوشحال، کليد رسيدن به موفقيت است و اين ايدهاش مربوط به زماني بسيار قبل از به وجود آمدن ديزني و گوگل بود که براي کارمندانشان ارزش زيادي قائل هستند. وي محلهاي با خانه، مدرسه و پارک در سالهاي 1903 تا 1905 ساخت و حواسش به کارمندانش بود. در سال 1909 هم مدرسهاي براي پسران يتيم ساخت تا به آنها اين شانس را بدهد که همانند ديگر بچهها باشند.

بين سال‌هاي 1929 تا 1939، بازار با شکست مواجه شد، شغل‌ها به سختي مي‌توانستند به فعاليت ادامه بدهند و کارگران و کارمندان بايد در کشور مسافرت مي‌کردند تا حتي به مدت يک هفته کاري پيدا کنند و بتوانند خانواده‌هايشان را پشتيباني نمايند. ميلتون هرشي تصميم گرفت در اين بحران به مردم کمک کند و شروع به ساخت و ساز کرد. وي حتي اين جمله را نيز بيان کرد «مردان بسياري هستند که به کار نياز دارند. اگر به آن‌ها کار ندهم، بايد به آن‌ها غذا بدهم.» و اين کار را کرد. هتل، زمين‌هاي گلف و اسکيت ساخت. يک بار دو بيل مکانيکي را مشاهده کرد و از مرداني که آن‌جا بودند پرسيد که اين‌ها چه هستند. آن‌ها نيز با افتخار پاسخ دادند که اين آخرين تکنولوژي است و زمان و پول زيادي را ذخيره مي‌کند زيرا هر کدام از آن‌ها به جاي 40 مرد کار مي‌کنند. هرشي ناراحت شد و خواست که بيل‌هاي مکانيکي‌ را از آن‌جا ببرند تا بتواند 80 مرد را به کار بازگرداند.

بنابراين، کاري که ما به عنوان رهبران و مديران کار و تجارت مي‌توانيم در اين دوران بحران انجام دهيم، چيست؟ مشخصا کاري که مي‌توانيم انجام دهيم، اين است که افرادي را بر سرکار بگذاريم. پس اگر توانايي انجام اين کار را داريم، بايد آن را انجام دهيم. قبل از اينکه کارمندانتان را از کار بي‌کار کنيد، به اين موضوع فکر کنيد که چه بر سر شغلي که آن‌ها در آن کار مي‌کردند، مي‌آيد؟ چرا سعي نمي‌کنيد آن‌ها را در اين دوران بحران سر کار نگه داريد؟

هرشي داراي بيماري افسردگي شديد بود اما به دليل کارهايي که انجام داد، وضع روحي‌اش بسيار بهتر شد. شما به عنوان صاحب کار و مدير مي‌توانيد کاري عاقلانه انجام داده و تيم، بازار و فروشتان را توسعه دهيد. زماني که تجارت و اقتصاد دوباره به حالت قبل بازگردد، قادر خواهيد بود تا بهتر در رقابت باقي بمانيد. به ديگر صاحبان تجارت‌ها فکر کنيد که به اندازه شما خوش‌شانس نيستند. به اين فکر کنيد که چه کاري مي‌توانيد انجام دهيد تا به ديگر مديران نيز کمک کرده و بگذاريد مردم بر سر کار بمانند.

بسياري از تجارت‌ها در حال حاضر با مشکل روبه‌رو شده‌اند. به اين فکر کنيد که چه خريدهايي مي‌توانيد داشته باشيد تا اين کارهاي محلي را نيز حفظ کنيد. مثلا مي‌توانيد از رستوراني کوچک يا مغازه‌اي محلي خريد کنيد. از منطقتان استفاده کنيد تا ايده‌هايي را به اشتراک بگذاريد که وضع جامعه تجاري‌تان را بهبود مي‌بخشد يا اينکه کساني را که در اطرافتان هستند، پشتيباني مي‌کند.

ميلتون هرشي دقيقا در زماني سخت، قدمي بزرگ برداشت و تفاوت بسياري را در زندگي افراد و خانواده‌ها ايجاد کرد. وي با فعاليت‌هايي که داشت، توانست در همان اوضاع سخت اقتصادي، پول زيادي به دست آورد.

حال به اين فکر کنيد که شما به عنوان يک مدير، چه کاري مي‌توانيد انجام دهيد که براي کارمندانتان و براي جامعه‌اي که در آن زندگي مي‌کنيد، تفاوت ايجاد کند

نظرات کاربران (1)

lincomycin increases effects of onabotulinumtoxinA by pharmacodynamic synergism cialis 20 mg

1403/04/13

دیدگاه خود را بنویسید
نام:
ایمیل:
دیدگاه:
ارسال